[NUUG video] Prisutdelingen 2009 på frikanalen (ferdig tekstet)?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Jan 14 12:47:05 CET 2010

[Rune Bjerke]
> Alternativt kan man kjøre det som secondary events via RTX og legge
> på teksten der, så slipper en å drive å brenne inn slikt i fila så
> det kaster bort masse plass for duplikater.

Mistenker noe slikt er det lureste, hvis vi får det til.  En
utfordring kan bli tegnsett og slikt, men vi kan kanskje kreve UTF-8
og satse på at det holder.  Skal se hva jeg får til med
VLC-avspillerprototypen jeg leker med, om vlc kan gjøre dette dynamisk
på en grei måte.

> I VC1-filene i Silverlight kan du jo embedde subtitles som
> metadata-events og oppdatere avspilleren til å vise dem som overlay.

Tilsvarende kan gjøres med Ogg Theora og Java-avspilleren vi bruker. Se
for et eksempel.