[NUUG video] Litt om frikanalen - forespørsel om hjelp

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Mar 17 10:08:35 CET 2010

Som dere sikkert vet, driver Jarle og jeg med frikanalen.
Motivasjonen min er å få en kringkastingskanal for NUUGs videosamling
og budskap.

Jarle har jobbet med Internet-streaming av frikanalen, en prototype er
tilgjengelig via http://voip.nuug.no:8000/frikanalen.ogv, og jeg
jobber med virtualsering av maskinparken til frikanalen og en
alternativ avspillingsmekanisme som ikke koster 500k.
Internet-streamingen fungerer ganske bra, men har problem med at
streamen av og til inneholder beskjed om at den er ferdig - selv om
den fortsetter.

Frikanalen sender hver dag på rikstv mellom 12:00 og 17:30.
Internet-strømmen går hele døgnet.

Takket være Jarles gode jobb, har vi fått avtale om at NUUG får
reservert Internet-strømmen til frikanalen fra 17:30, og kan bruke
denne til å legge ut NUUGs opptak.

Det som trengs nå er at vi får lastet opp ferdige innslag som kan
legges ut på frikanalen.  Råopptakene ligger på
legge inn infoskjerm forran og bak samt sjekke at lyden er ok.
Foredrag på engelsk bør tekstes, og her trenger vi et opplegg for å få
tekstingen inn på videoen.

Det vi har lagt ut så langt finnes på

Det er årsmøte i frikanalen neste torsdag.  Noen som vil dra dit på
vegne av NUUG?  Jarle er opptatt, mens jeg håper å komme meg dit.