[NUUG video] Publisering av Friprog's videomateriale på frikanalen

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Mon Nov 1 08:04:31 CET 2010

Hei Christer,

On Nov 1, 2010, at 7:57 , Christer Gundersen wrote:

> Hei!
>
> Det er ikke noe problem å bruke denne og andre filmer på Frikanalen.

Fint :-)

> Usikker på hva du mener med kildemateriale, men alle filmene som
> ligger på Vimeo skal kunne lastes ned. De fleste er i .mov men kan
> konverteres.
>
> Jeg kan bistå så langt jeg har kapasitet med evt. å få produsert
> filmene i høyere kvalitet hvis det er behov for det.

Nettopp, de som er på vimeo har vel noe lavere oppløsning og bitrate
enn de originale filene. Jeg regner med at filmene først er mikset i
originalkvalitet, og dernest transkodet til Vimeo-format/kvalitet ?
Det jeg lurte på var om filene var tilgjengelig i originalkvalitet
(tilsvarende rett fra kamera)

- Jarle