[NUUG video] Filming av tirsdagens NUUG-presentasjon

Tennebø Frode frode.tennebo at saabgroup.com
Wed Nov 3 17:25:53 CET 2010

> Som dere kan se på <URL:http://www.nuug.no/adict/> er det
> planalgt foredrag i NUUG Oslo 2010-11-09.  Temaet er "Enkel
> grafisk nettverksplanlegging med PrimeDesktop".  Er
> videogruppa klar for opptak og streaming?  Hvem stiller?

Vi i OfLUG lurte på å arrangere en fellesvisning av det neste NUUG møtet 2010-12-14.  Vi tenkte å henge oss på direktesendingen (http://wiki.nuug.no/grupper/video/streaming) på et egnet sted.  Har et par spørsmål i den forbindelse.

0) Håper det er greit all den tid det står annonsert på NUUGs sider...?

1) Hvor lang tid i forveien er det mulig med en rimelig grad av sikkert å vite at det blir live-sendinger?  Jeg tenker på dette i forbindelse med egen annonsering innad i OfLUG...

2) Er det mulig å få til full duplex videokommunikasjon eller blir det for mye "greier"?  Evt. vil "poor man's teleconferencing" vha. IRC og en text2voice relay (les menneske) i andre enden være tilstrekkelig for å stille spørsmål.

 -Frode

--
^ Frode Tennebø               | email: Frode.Tennebo at saabgroup.com ^
| Saab Technologies Norway AS | Isebakkeveien 49                   |