[NUUG video] Intro-video til videogruppa sitt oppsett

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Tue Nov 16 09:52:26 CET 2010

Nøyaktig hva er det som ikke ble besvart?

Akkurat det med lyden er noe jeg har prøvd å snappe opp litt her og der. Først og fremst har jeg skjønt at det er viktig at den ikke går i taket, for da klippes lydbølgene sånn at toppen av lydbølgene ikke kommer med. Det gir dårlig lyd.

Det med -24dB er bare noe jeg mener å ha plukka opp, og kan godt være feil, men virker logisk for meg. Det ser for meg ut som om -24dB på dvswitch er det samme som "0" på nivået til lydmikseren. I nivå-indikatoren på skjermen til hovedkameraet vårt er det en prikk som er litt større enn de andre, som ser ut til å indikere dette nivået. Denne diskusjonen er litt av grunnen til at jeg vil ha en litt mer inngående innføring i lyd og lydmikseren. Jeg føler det er mye ukjent farvann her.

Tekstutgave skal jeg få printet ut og lagt i kassen, basert på tidligere sendt mail, men som omhandler avahi-utgavene. Jeg fikk ikke vist dette i videoene pga jeg bare installerte pakkene via apt-get på pc-en min for å demonstrere dvswitch i det heletatt. Dvswitch kræsjet om man prøver å sende x11grab via dvsource-command på samme pc som dvswitch kjørte på.. orka ikke bruke så mye krefter på akkurat det.

-- HP