[NUUG video] Forslag til utlånsreglement: kommentarer ønskes og mottas med takk

Keld Jørn Simonsen keld at keldix.com
Sat Oct 2 21:04:01 CEST 2010

On Sat, Oct 02, 2010 at 08:53:34PM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
> [Keld Jørn Simonsen]
>
> Usikker på om jeg forstår deg riktig her.  Sier du at medlemmer i
> videogruppene hadde lånt foreningens utstyr til eget bruk (dvs. ikke i
> regi av foreningen), utstyret gikk tapt og foreningene erstattet
> tapene?

I det ene tilfelle var det i forbindelse med aktivitet i foreningen.

Den anden foreningen vet jeg ikke hva som skjete. Jeg tror det var
uklart, og at foreningen bare dækket tapene, når de var små.
Det er en lokal-tv-stasjon, og det er deres generelle politikk.

> I så fall synes jeg det var usedvanlig raust av foreningen.
>
> Vi snakker om jo ikke om arrangementer i NUUG-regi, men andre
> arrangementer som gruppemedlemmer vil håndtere på egen hånd.

Ja, det er selvfølgelig noe annet enn hvis noen hadde
lånt utstyr til eget bruk.

> Når en låner utstyr overtar en ansvar for utstyret, og det er den som
> har lånt utstyret som erstatter det som er tapt.

jeg tror det ville være fint om det blev skrevet eksplisitt.

Og at det kan åpnes opp for at foreningen dækker. Det kan formellt være
at noen har overtatt ansvaret, men at det er til en oppgave som foreningen synes
er støtteværdig. Min formulering dækket dette.

Hilsen
Keld