[NUUG video] Forslag til utlånsreglement: kommentarer ønskes og mottas med takk

Ole Aamot oka at oka.no
Sat Oct 2 23:16:35 CEST 2010

Kan ikke NUUG tegne forsikring av utstyr, så frivillige som låner utstyret i
stedet betaler en egenandel ved skade på lånt utstyr?

Hvis frivillige som låner utstyr av NUUG skal erstatte totalverdien av
skadet utstyr, så ser jeg ikke akkurat for meg at antall NUUG-frivillige vil
øke.

Beklager top-quoting.

Mvh,
Ole Aamot
På joggetur rundt Marienlyst

Sendt fra en Android mobiltelefon

On Oct 2, 2010 9:04 PM, "Keld Jørn Simonsen" <keld at keldix.com> wrote:

On Sat, Oct 02, 2010 at 08:53:34PM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
> [Keld Jørn Simonsen]
I det ene tilfelle var det i forbindelse med aktivitet i foreningen.

Den anden foreningen vet jeg ikke hva som skjete. Jeg tror det var
uklart, og at foreningen bare dækket tapene, når de var små.
Det er en lokal-tv-stasjon, og det er deres generelle politikk.

> I så fall synes jeg det var usedvanlig raust av foreningen.
>
> Vi snakker om jo ikke om arrange...
Ja, det er selvfølgelig noe annet enn hvis noen hadde
lånt utstyr til eget bruk.

jeg tror det ville være fint om det blev skrevet eksplisitt.

Og at det kan åpnes opp for at foreningen dækker. Det kan formellt være
at noen har overtatt ansvaret, men at det er til en oppgave som foreningen
synes
er støtteværdig. Min formulering dækket dette.

Hilsen
Keld