[NUUG video] Egenkompetanse - lyd

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Wed Oct 13 05:23:32 CEST 2010

Hei folkens!

Som vi alle har lært, forhåpentligvis, i denne videogruppa; (1) Video består av bilde og lyd, og (2) Bra lyd er ufattelig viktig!

Jeg skulle ønske at vi fikk ordnet oss en gjennomgang av hvordan man bruker en basic lydmixer. Nå er vi såpass heldig at vi har nettopp en basic lydmixer. Den har innmari masse knapper og vridere, selv om den skal være basic, og jeg tror hele videogruppa (meg selv inkludert) hadde hatt nytte av å lære litt mer om den. Jeg tror den har masse potensiale, og muligheter, som vi ikke vet om enda. Derfor vil jeg jo såklart at det gåes gjennom vårt bruk og hva som er viktig for oss hvert medlemsmøte, men også de mer avanserte mulighetene.

Er det noen som _kan_ dette? Som kan være med å gjøre en video (såklart) som forklarer? Noen som kjenner noen?

Det jeg ønsker med dette er ikke at vi alle skal behøve å treffes ett sted, for det vet vi alle at det er ganske vanskelig å få til. Men heller at vi møtes noen få stk, setter opp streaming som normalt også kan resterende som ikke kunne komme enten se streamen og bidra med spørsmål via IRC, eller se videoen en gang i fremtiden.

Hva tror dere om dette?

-- HP