[NUUG video] Nerdhaven-bruker for automatisk innlogging fra videogruppas maskiner?

Morten A. Middelthon morten at freenix.no
Tue Oct 19 11:15:00 CEST 2010

On Thu, Oct 14, 2010 at 08:19:29PM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
> Hei.  Videogruppa i NUUG har to maskiner (mini og dvswitch), og det
> hadde vært praktisk om disse automatisk laget en SSH-tunnell fra der
> de er til nerdhaven, slik at vi kan logge inn på dem for vedlikehold.
>
> For at dette skal gå automatisk, må en bruker på nerdhaven settes opp
> til å tillate innlogging med en passordløs ssh-nøkkel på videogruppens
> maskiner.
>
> Er det greit at jeg oppretter en slik bruker på nerdhaven?  Ser for
> meg at den vil hete noe ala 'videossh', og kun tillate innlogging
> vha. ssh-nøkkel.
<snip>

Det er vel Anders som bør gi den endelige tommelen opp for dette, men jeg har
uansett ikke noe problem med et slikt oppsett.

Har du det du trenger for å sette dette opp selv?

mvh,

--
Morten A. Middelthon

"Fur ifery cumplex prublem, zeere-a is a sulooshun thet is seemple-a, neet,
und vrung.
Bork Bork Bork!
		-- H.L. Mencken
This .sig has been encheferized - http://flipp.net/bork/