[NUUG video] Ang dokumentarfilm om fri kultur

Thomas Gramstad thomas at efn.no
Thu Oct 28 12:28:53 CEST 2010

"Scenen" har jo ikke noe med fri kultur å gjøre. De er ute
etter å være de første til å publisere/distribuere proprietær
kultur. Ting som allerede er fritt tilgjengelig er uinteressante
for "scenen"...

Ikke umulig at det kulturelle skiftet til fri kultur hadde gått
raskere dersom de proprietære kulturprodusentene hadde fått lov
til å låse seg så mye inne bak DRM som de ønsker, da hadde de jo
blitt irrelevante mye raskere...

Thomas