[NUUG video] Video-opptak på Freedom Fest 2010?

Thomas Gramstad thomas at efn.no
Thu Oct 28 13:32:15 CEST 2010

Alle talere er informert om/har godtatt betingelsene om
video-opptak, CC-lisens, streaming, distribuering, og
sending på FriKanalen.

De innleggene jeg synes er viktigst å få tatt opp (og antar jeg
NUUG vil være enig i) er disse:

09.40 - 10.20 Dine data, ditt privatliv
Per Inge Østmoen, EFN - Elektronisk Forpost Norge.

11.40 - 12.00 Personvern- og ytringsfrihetskrenkelser i
lovendringsforslag
fra organisasjoner i kultur- og underholdningsbransjen
("Dele-ikke stjele kampanjen").
Haavard Ostermann ? Jusstudent, aktivist i FriBit.

12.40 - 13.30 Paneldebatt "Alternativ organisering, forandring med
sosiale medier"
Folkeopprøret mot datalagringsdirektivet, Tea Party bevegelsen,
End The Fed, Wikileaks.

15.30 - 16.10 Terrorbekjempelsens pris - det liberale demokratiets
selvmord? Joakim Hammerlin
Forfatter av Terrorindustrien

16.10 - 16.50 Scientologi, informasjon og manipulasjon
Geir Isene, Fri programvare-promotor. Daglig leder for Freecode
AS. Kjent for lynkarriere i den svært omstridte
Scientologi-kirken. Isene har senere åpent brutt med
Scientologi-kirken, og er initiativtaker til å publisere
Scientologi som en open source-religion.

17.20 - 17.21 Ett minutt stillhet for Bradley Manning (Wikileaks).

17.21 - 18.00 Avslutning, spørsmål, kommentarer.

18.00 - 21.00 Utstilling med stands, video, videointervjuer, bar,
buffet, YouTube-kavalkade.

Når det gjelder den siste, 18-21, er det ikke snakk om
sammenhengende opptak, men om å gjøre videointervjuer med
relevante folk, f.eks. talerne nevnt ovenfor.

I tillegg blir det noen musikalske innslag, fint å få disse på
video også:
Ved åpningen/registreringen 09-09:30.
I pausen 11:30-11:40.
I lunchpausen 13:30-15:00.