[NUUG video] Meta-info om opptakene i en tekstfil ved siden av?

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Sun Sep 12 22:26:07 CEST 2010

On Sep 12, 2010, at 11:11 , Petter Reinholdtsen wrote:

> Jeg ser du gikk for felt=verdi som format i stedet for mitt forslag om
> RFC 822-notasjon, og er godt igang med å fikse automatisk koding av
> frikanal-innslag basert på råopptakene.

Valget ble tatt på ad-hoc basis, før du foreslå RFC822 , og har
egentlig bare blitt værende slik i mangel av prioritet fra min side.
Du må gjerne fikse hvis du synes det er viktig nok.

> [...]
>  camera=Person on Camera 1
>  videomixer=Person running dvswitch
>  #audiomixer=Person running the audio mixer
>  language=nb
>  url=http://www.nuug.no/
>
> Har lagt til språk, som er nb, nn (eller kanskje vi skal bruke no) for
> bokmål og nynorsk, eller en for engelsk.  Foreslår at formatet
> aksepterer at feltene repeteres, dvs. at en kan ha flere f.eks. camera
> og flere speaker=felter, hvis det er flere som bidrar.  De feltene vi
> ikke kjenner innholdet for utelates fra filen, f.eks. med # som
> kommentarfelt forran.  Hva tror du om det?

Flott. Skal du eller jeg endre skriptet til å bake inn nye metadata ?
Jeg kan ikke love noe ferdigtidspunkt, men tar det innimellom.

> Jeg tror det er lurt å overlate layout til programmet som skal legge
> ut teksten, og ikke forsøke å reflektere layout i metafila.

Enig.

> Jeg har startet på noen metafiler, men ikke alle bruker samme format.
> Fint hvis de av dere i videogruppa som husker hvem som tok seg av hva
> bak kamera kan fylle det inn i metafilene etter hvert som de kommer på
> plass.

God ide.
Best regards                                       .~.
Jarle Bjørgeengen                                  /V\
Mob: +47 9155 7978                                // \\
http://www.uio.no/sok?person=jb                  /(   )\