[NUUG video] Opptak av tirsdagens Perl 6-møte?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Sep 14 22:24:20 CEST 2010

Jeg og Asle fikk stuntet opptak og streaming, og tross veldige
problemer med lyden (ingen av oss forsto hvordan kamera og miksebord
skulle stilles inn), så kom vi i mål.

Ting å merke seg:

 - Rootpassordet på macbooken er ukjent.  Det som ble satt da jeg var
   innom rydding på Storo fungerte ikke.  Rootpassordet på macminien
   husket derimot Asle, slik at vi kom inn der.  Dette må fikses.

 - Jeg installerte dvsource-avahi og dvsink-avahi på macminien bygget
   ut fra svn.

 - Jeg oppgraderte alle pakkene på macminien.  Håper det ikke gjør at
   den ikke booter neste gang.  Det var ny kjerne og ny grub, blant
   mye annet.

 - Overføring av videofila fra macbooken (13GB) til min USB-disk gikk
   i dass med IO-feil, så den må overføres på annet vis.  Morten, kan
   du koble opp hjemme og overføre via ssh?

 - Savnet av USB-mus til miksemaskinen var stort.

 - Savnet av klype til myggmikrofonen var også stort.

 - Bra at alt utstyret var merket.  :)

Noe jeg har glemt?  Asle, kommer du på noe.

Kanskje det er lurt å ta en titt på <URL: http://www.nuug.no/adict/ >
og finne ut om det er nok folk til a filme neste møte i god tid?