[NUUG video] Publisering på frikanalen.

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Sep 26 19:22:10 CEST 2010

[Jarle Bjørgeengen]
> Før vi publiserer ønskes innspill til utseende og innhold
> (fortrinnsvis intro/outro da videoen kun er lagt inn med det
> råmaterialet som eksisterer)

Jeg tok en titt, og synes det ser ganske bra ut.  Et uavklart spørsmål
er om vi må ha med tekst om redaktør, og i så fall hva som skal stå
der?  NUUG, Morten og Jarle virker som tre aktuelle alternativer, men
jeg vet ikke hva Frikanalen egentlig krever.  oen som vet hva som
trengs her?  Mistenker i tillegg at redaktørfeltet ikke bør være med i
meta-filene, men heller settes i scriptet.

Jeg forlslår litt endring, og har endret scriptet.  Fra "Foredrags
Holder:" til "Foredrags Holder" i introskjermen, da kolonet virket
overfløding takket være forskjellen i skriftstørrelse på navnet på
foredragsholder og tittel på foredraget.

Bør vi ha med noe ala "NUUG presenterer" på introen for å gjøre det
klart at dette er noe som kommer fra NUUG?  Logoen forteller nok
insidere at det er tilfelle, mens andre kanskje ikke forstår det?

Jeg foreslår også å endre "Oslo: YYYY-MM-DD" til "Oslo, YYYY-MM-DD"
for å være mer i tråd med norsk tradisjon for sted og tidsangivelser.
Har endret scriptet.

Det gjenstår å sjekke innholdet i metafilene.  Disse finnes i dag
under <URL: http://www.nuug.no/pub/video/raw/ >:

20041216-vmware.meta
20090317-radiosporing.meta
20090512-bifrost.meta