[NUUG video] Kan dere filme Nordic Techpolitics, en konferanse bla. om åpenhet i data og politikk?

Børge A. Roum mail at forteller.net
Sun Jul 31 01:43:30 CEST 2011

Hei NUUG!

Jeg har vært på litt forskjellige konferanser o.l. som dere har filmet,
bl.a. GoOpen og utdelingen av Prisen for fremme av fri programvare, hvor
Jimmy Wales var og jeg var nominert. Jeg har alltid inntrykk av at dere gjør
en førsteklasses jobb.

Derfor vil jeg høre med dere om dere har mulighet til å ta opp en konferanse
vi arrangerer den 2. september. Konferansen heter Nordic Techpolitics og er
ment som en nordisk versjon av Personal Democracy Forum, som vi samarbeider
med. Vi samarbeider også med Origo og Friprog-senteret. Konferansen vil
handle om hvordan teknologi påvirker politikk og samfunn i de nordiske
landene, med mye fokus på "transparency" og åpne data, og forhåpentligvis
noe fri programvare også. Vi har ikke fått svar fra alle bi har spurt om å
være foredragsholdere ennå.

Foredragsholdere vi har fått bekreftet inkluderer Jeff Jarvis, Mike Klein
fra Sunlight Foundation, Håkon Wium Lie, IT-minister Rigmor Aasrud, og mange
andre spennende mennesker.

Vi ønsker å filme alle foredragene og legge dem ut på nett under en Creative
Commons-lisens og hadde satt veldig stor pris på om dere, med deres
ekspertise på dette området, kunne hjulpet oss.

Dessverre har vi en god del utgifter og lite inntekter, så vi håper at dette
ikke vil koste for mye. Aller helst hadde vi selvsagt ønsket at det var
mulig for dere å gjøre dette gratis, gjerne mot at vi viser fram logoen
deres i vårt materiale under konferansen på samme måte som for en sponsor,
om ønskelig. Men det er jo selvsagt veldig forståelig om dere ikke har
mulighet til det, så bare si fra hva dere tenker.

Håper å høre tilbake fra dere snart!

Mvh,
Børge A. Roum

--