[NUUG video] Møte for videogruppa - 24. mars

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Thu Mar 10 16:23:40 CET 2011

On Mar 10, 2011, at 2:01 , Hans-Petter Fjeld wrote:

> Hei folkens!
>
> Det er for lenge siden vi har møttes nå, så jeg bestemte oss for en
> dato.
> Håper det passer for flest mulig. Vi klarer sikkert å få til noe
> streaming/videokonferanse-ish løsning dersom noen vil ha det.
>
> Det jeg trenger nå, fra DEG, er svar på to ting; Kan du delta den
> dagen (fysisk eller remote)?

Dessverre. Fruen er borte og jeg må forberede en tur til London dagen
etter.

> Foreløpig har jeg tenkt ut følgende agenda;
>
> 1) Valg av ny leder for videogruppa.
>     - Morten gir seg. Jeg er foreslått som ny leder og har akseptert
> kandidaturet. Dersom noen har andre forslag til leder kan det være
> verdt å opplyse på forhånd.

Jeg stiller meg bak det forslaget.

> 2) Budsjett og økonomi
>     - Innkjøp av utstyr vi mangler eller ønsker oss.

Jeg synes vi har et velfungerende basis-oppsett. Mulig at det hadde
vært lurt å kjøpt inn en dedikert streaming-maskin siden jeg ikke vet
hvor lenge jeg får beholde den vi har brukt de siste 6mnd (som står på
HiO). Det er også mulig at det er tilstrekkelig å kjøre streaming fra
mac-minin men det er en viss risiko for at encoding-prosessen flyr i
beina på dvsource-prosessen, så det er nok best å separere de på
forskjellige maskiner.

> 3) Gjennomgang av gruppas wiki-sider
>     - Har dere sett hva som står der? Er det oppdatert?

Kunne nok trengt en gjennomgang :-)

> 4) Hvordan bidra til videogruppa?
>     - Man kan gjøre mer enn å møte opp på NUUGs medlemsmøter.
> Hvordan passer det oss å jobbe slik at vi får utnytta hele gruppas
> potensiale?

Kanskje man kunne vurdert å sette opp en bemannings-plan for
møtedatoene ved starten av semesteret slik at dette er bedre sikret i
forkant av alle møter ? Gjennomgang av oppsestt og rutiner for
personer som ikke har gjort det før trengs vel også.

> 5) Rekrutering til videogruppa
>     - Hvordan legge til rette for å få nye medlemmer i gruppa?

Kanskje få Hårek Haugerud eller noen på HiO til å reklamere overfor
studenter på data-linjene.

Best regards                                       .~.
Jarle Bjørgeengen                                  /V\
Mob: +47 9155 7978                                // \\
http://www.uio.no/sok?person=jb                  /(   )\