[NUUG video] Møte for videogruppa - 24. mars

David Noble davidwnoble at gmail.com
Mon Mar 21 16:00:24 CET 2011

Hei

On 03/10/2011 02:01 PM, Hans-Petter Fjeld wrote:
> Hei folkens!
>
> Det er for lenge siden vi har møttes nå, så jeg bestemte oss for en dato.
> Håper det passer for flest mulig. Vi klarer sikkert å få til noe streaming/videokonferanse-ish løsning dersom noen vil ha det.
>
> Det jeg trenger nå, fra DEG, er svar på to ting; Kan du delta den dagen (fysisk eller remote)? Har du noe du vil ta opp?

Har ikke følgt med så mye i det sist i det hele tatt, men har nettopp
vært med på PyCon til det 3. år, og føler at jeg har noe å bidra med i
henhold til workflowen. På PyCon klarte en crew under ledelse av Carl
Karsten å produsere og pushe 100+ videoene i under 4 døgn (se
http://pycon.blip.tv).

Videoene ble produsert med DVSwitch, og behandling, QA, transcoding og
uploading av råmateriale ble gjort med Veyepar og MLT - en løsning
basert på Django-framework. (Mer info her:
https://github.com/CarlFK/veyepar)

Jeg tror at NUUG sitt videogruppe kunne ha fått mye ute av å bruke noe
sånt - og er interessert i å vise fram noe av det vi gjorde på PyCon.

Hilsen

David.