[NUUG video] Fwd: NUUG-presentasjon i kveld

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Nov 8 13:39:46 CET 2011

[Cato Auestad]
> Kan dere svare Espen på spørsmålene nedenfor?

Jeg kan bidra med i hvert fall en liten bit.

[Espen Vestre]
> På tipssiden står det:
>
> "Du bør ikke overskride ca. 1024x800 i et naturlig frekvensområde." og
> "Test your slides at 800x600 or better yet 640x480" - jeg antar at det
> første er riktig. Men dersom du med sikkerhet vet at det også er mulig
> med /høyere/ oppløsning enn 1024x768, hadde det vært fint å vite på
> forhånd.

Hovedårsaken til at dette tipset står der, er for å sikre at lysarkene
kommer godt frem på video-opptaket, spesielt i komprimert utgave.  Det
bør derfor følges.  Det er også uklart om prosjektørene og
Twinpac-boksene håndterer høyere oppløsning, og når en vet at
videoopptaket ikke får godt bilde med høyere oppløsning er det soleklart
at det er best å begrense seg til 800x600 eller 640x480.  Signalet skal
via PAL DV og komprimeres kraftig, så det er viktig at det er klart og
tydelig når en starter.

Se forøvrig
lenket inn fra videogruppens sider.
--