[NUUG video] Medlemsm?te p? tirsdag

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Nov 9 14:45:14 CET 2011

[Cato Auestad]
> Alle kan gjøre feil.

Jepp.  Tabber skjer, og det viktigste er å lære av dem og sikre at de
ikke skjer igjen.

Jeg har stor tro på sjekklister som mekanisme for å unngå kjente tabber.
Kanskje det kan bidra her også?  Hvis alle involverte tenker på hva de
kunne gjort for å unngå denne fadesen, så kan vi lære og forbedre oss.

F.eks. antar jeg Odin ikke ville gjort denne tabben hvis han fikk en
telefon tidligere på dagen som minnet han på at i dag var det møte.  Jeg
antar også at problemet ikke ville skjedd hvis utstyret ble levert
tilbake 1-2 dager etter at det ble brukt sist, slik at det var der
Hans-Petter forventet at det skulle være på tirsdag.  Det er bare
eksempler på hva jeg mener kunne være med på en sjekkliste.  Jeg
forventer at videogruppen vurderer om dette eller andre rutiner er en
god måte å redusere sjansen for at tirsdagens tabbe gjentar seg.
--
Vennlig hilsen