[NUUG video] Foredrag med Ted Nelson: Reaching out of the paperdigm (fwd)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Oct 25 08:20:40 CEST 2011

[Thomas Gramstad]
> Da blir det to spørsmål til NUUGs videogruppe. Det ene spørsmålet er
> om gruppa kan godta denne løsningen i dette tilfellet.

Styret i NUUG har sagt at standardvalget for lisens hos NUUG er CC-BY,
og implisitt sagt at alt annet må avtales spesifikt.  Det er dermed ikke
noe formelt problem i å ta opp under en annen lisens.  Jeg som leder i
NUUG overlater derfor til de som tar opp om de vil gjennømføre med de
skisserte vilkårene.

Som deltager i videogruppen vil jeg nevne at når det gjelder publisering
fra NUUGs opplegg er det mange praktiske problemer med å ha flere vilkår
å forholde seg til, så jeg tror det er best om noen andre enn NUUG tar
seg av publiseringen hvis det skal brukes en annen lisens enn CC-BY.
Hvis NUUG ikke publiserer betyr det at den ikke legges ut på NUUGs
server, ikke dukker opp i Miro-kanalen og andre RSS-kilder fra NUUG, og
heller ikke blir sendt på RiksTV via Frikanalen.

Sender denne meldingen kun til videogruppa da det er en orientering til
videogruppa og for å unngå å forvirre de i IFI som dere som eventuelt
tar opp på video må forhandle med.
--
Vennlig hilsen