[NUUG video] Årsberetning

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Mon Feb 13 20:22:41 CET 2012

Kan noen ta en fornuft-sjekk (sanity-check?) av det jeg har funnet på? Ser det greit ut? Har jeg glemt noe jeg burde husket eller omvendt?

--START--
Videogruppa har filmet alle medlemsmøter som har vært arrangert i 2011. Dette var et mål vi satte og som vi klarte å oppnå. Vi klarte dessverre ikke å streame alle medlemsmøtene direkte til nett, dette er noe vi skal prøve å klare i 2012.

Video-gruppens utstyr og medlemmer har blitt invitert til mange andre arrangementer for likesinnede foreninger og har ved anledning vært med på å støtte opp under deres aktiviteter. Blant disse oppdragene kan det nevnes filming av Wikipedia sin 10-årsfeiring i Oslo i januar, det tekniske sporet til Go Open i mars ble filmet, Advokatforeningens åpne møte om DLD i mars ble filmet, Frikanalens årsmøte hadde faglig innlegg fra 2 av gruppas medlemmer og Nordic University Computer Club Conference i september ble filmet.

I 2011 kjøpte vi oss endelig et videostativ. Riktig verktøy er halve jobben og vi har nå gjort det mye enklere for nye medlemmer å lage stødig video. Tidligere baserte vi oss på stativ ment for still-kameraer, noe som gjorde enkelte oppdrag vanskeligere.

Det ble i 2011 gjort en del arbeid med å samle inn dv-taper som av forskjellige årsaker ikke var blitt arkivert på en ordentlig måte. Innholdet på alle tapene ble sett gjennom for å forsikre oss om at vi hadde innholdet tilgjengelig på hjemmesidene våre og tapene ble merket ordentlig. Dette arbeidet er ikke videogruppen helt ferdig med.
--STOP--

-- HP