[NUUG video] Litt om <video>...

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Apr 17 15:45:07 CEST 2013

[Keld]
> Jeg har lest det første av den, og de sier ikke noe om mpeg2.  Mitt
> inntrykk er at mpeg2 er bedre understøttet enn mpeg4 på
> grafikkbrikkene.  Det er svært å vise noe mpeg4 uten
> grafikkbrikkestøtte i Linux.  Hvorfor skriver de ikke noe om mpeg2?

Aner ikke.  Har ikke vært involvert i skrivingen. :)

Jeg vet dog at MPEG2 bruker mye mer båndbredde enn MPEG4/H.264, så det
kan være en grunn til at en ikke anbefaler bruk av MPEG2.  Har du
testet MPEG2 på mobile enheter?  Android, iPhone og andre?  Jeg har
ikke testet slikt selv.

Helt enig i at MPEG4 er problematisk rettighetsmessig, men har
forstått det slik at det er den eller Ogg Theora/WebM som er støttet
av nettlesere.

--
Vennlig hilsen