[NUUG video] Richard Stallman in Oslo: The Free Software Movement and GNU (fwd)

Thomas Gramstad thomas at ifi.uio.no
Mon Feb 25 16:02:31 CET 2013

Hei Per Inge,

Det er veldig bra at du kan låne ut bra lydutstyr for lydopptak av
Stallman-foredraget. Jeg videresender dette til arrangørene i NUUG,
så blir du kanskje kontaktet av noen derfra som vil låne utstyret.

Grunnen til at det ikke blir videoopptak er hovedsakelig at det ikke
passer for noen i videogruppa å være tilstede og gjøre opptak, men
også fordi Stallman insisterer på en CC-lisens som er lite populær
i videogruppa. (Han vil ha en Non-Derivative lisens, altså at
opptaket kun kan spres i uendret form i sin helhet, mens NUUG vil
ha ShareAlike-lisens. Det samme vil da gjelde evt. lydopptak.)

(Jeg er ikke sikker på om jeg selv kommer til å være tilstede, da
Stallman skal snakke om et tema jeg har hørt ham snakke om 3-4
ganger før.)

Thomas