[NUUG video] Ta opp foredrag under MakerCon Nordic i Oslo 2014-10-17 og -18?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Oct 18 21:10:52 CEST 2014

Takk for bra konferanse og mange spennende foredrag. Det var morro å
være med å filme, selv om vi var veldig slitne på slutten i dag.  Jeg
er spent på å se resultatet.  Det ble så vidt jeg husket totalt
ca. 180 GiB med DV-filer pluss en DV-tape med opptak fra verkstedene.

Filene ligger så langt på harddisken til mikser-PC-en, men hvis Hans
Petter får tilgang til aktuell Youtube-kanal så kan han laste opp dit.
Bruksvilkår er som tidligere nevnt Creative Commons Navngivelse-Del på
samme vilkår 3.0, og vi antar alle foredragsholdere er inneforstått
med at ting publiseres, og at uttalelser om hemmelighold fra scenen
var humoristisk ment. :)

Er det noen opptak vi bør forsøke å få ut først, når vi må prioritere
rekkefølgen?

Vi skulle gjerne hatt kontaktinformasjon til Simen Svale Skogsrud og
Hans Jakob Føsker i Polarworks for å spørre hvilken musikk som var
brukt på videoen de viste frem.

Det er mulig noen filer bør limes sammen før publisering da det av og
til var litt vanskelig å klippe rett før dere startet introduksjon
uten å være sikker på når dere skulle starte på introduksjonen, så det
ble noen klipp for mye noen ganger. :) Men jeg tror det er bedre å
publisere det vi har raskt, og overlate finredigering til noen med
kapasitet til slikt.

Rå-filene er i DV-format, noen i 4:3 og andre i 16:9, og endel i en
miks av begge som jeg frykter videoprogrammer vil ha problemer med å
lese.  Vi får se hvordan det går. :)

--
Vennlig hilsen