[NUUG video] Ta opp foredrag under MakerCon Nordic i Oslo 2014-10-17 og -18?

Roger Antonsen rantonse at ifi.uio.no
Tue Oct 21 22:44:28 CEST 2014

On 19. okt. 2014, at 18:03, Hans-Petter Fjeld <atluxity at 1kb.no> wrote:

> Personlig mener jeg at videoer fra konferanser er ferskvare og bør slippes så fort som mulig. Alle som presenterte skal ha vært klar over at video ble tatt opp og kom til å bli lagt ut. Jeg tror det er flere som heller vil ha ut videoen så fort som mulig enn som vil ha noe å klage på.
>
> Kan vi ikke bare kjøre på?

Jo, jeg er helt enig med deg. Det er én (Jo Uthus, Atmel) som har sagt at vi ikke skal slippe videoen, men ellers er det bare å kjøre på.

Jeg ser at veldig mye er på plass, og det er helt enestående. På YouTube er det nå 39 videoer, og 21 av disse er på plass i spillelister. Det virker som om flere bare er der midlertidig. Stemmer det? Og et par foredrag fra dag 2 mangler. Jeg venter med å gjøre noe til du er ferdig. Da jeg skal jeg lenke fra nettsidene til YouTube, lage en video-side, også begynner vi vel å nevne dem i sosiale medier.

Det kommer også en artikkel på Make side nettsider i dag eller i morgen om MakerCon.

> Youtube sin egen video-editor har muligheten til å legge til vignett og klippe ut irrelevante biter. Da tror jeg forøvrig YouTube anser det som en ny video, så om dette blir gjort så gjør gjerne de gamle videoene til "unlisted" sånn at de gamle lenkene etc fortsatt fungerer.

Ja, jeg skal det, med mindre det er noe som foredragsholderne ikke vil skal være tilgjengelig.

> Ja, den virket særdeles vellykket. Selv om en ekstra ned- og opprigg ikke var med i våre planer. :)

Ja, det var ikke i våre planer, heller. Sorry!

> Håper det blir en slik Makercon igjen og at jeg får sjansen til å være med da også.

Vi skal holde dere orientert! Det er definitivt mye spennende som vil skje fremover.

--
Roger