[NUUG video] Video fra gårdagens møte om Ungarn?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Aug 19 12:48:32 CEST 2015

[David Noble <davidwnoble at gmail.com> writes:
> Beklager (veldig) sent svar, jeg er i gang med å få overført filene
> nå.
>
> Forventer at disse er på plass på video.nuug.no i løpet av kvelden.

Veldig bra.  Jeg har tatt det videre, og laget intro og sluttskjerm, og
er igang med å få den på plass på
mindre enn en time.  Den blir sendt på Riks-TV i morgen 14:00.

Prosessen er i flere steg.

(1) Kombiner video og meta-info til en ny DV-fil klar for opplasting:

    cd /video/nuug-video/raw/NUUG-medlemsforedrag
    ~/nuugvideosvn/tools/prepare-for-frikanalen 20150811-alaveteli-hungary.meta

  Resultatet fra dette steget gir en
  20150811-alaveteli-hungary-frikanalen.dv og en
  20150811-alaveteli-hungary-frikanalen.ogv, den siste er fint a laste
  ned for å sjekke at klipp-punkt og intro/slutt ser bra ut.  Når det er
  i boks gjør en

(2) Last opp ny DV-fil til frikanelen.

    ncftp ftp://pere@ftp.frikanalen.tv
    [passord]
    cd pere
    put 20150811-alaveteli-hungary-frikanalen.dv

  Opplasting tar vanligvis 10-15 minutter.

(3) Mens opplasting foregår kan en besøke <URL:http://beta.frikanalen.no/>,
  logge inn og lage ny videooppføring med meta-info fra .meta-fila,
  dvs. tittel, beskrivelse og lengde på innslaget.  Her er det spesielt
  viktig å følge med på at lengden på innslaget blir riktig.  Jeg bruker
  hente det ut fra DV-fila vha. 'avprobe'.

(4) Etter opplasting trengs det spesialrettigheter hos Frikanalen.  Det
  involverer å flytte DV-fila fra opplastingsområdet til
  videooppføringens område på disken samt lage JPEG- og OGV-filer før
  alt registreres i databasen.  Dekker ikke dette her, da det er en jobb
  for Frikanalen-administratorer foreløbig.

JFYI
--
Vennlig hilsen