[NUUG video] Normalisering av lyd med melt?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Jun 24 23:02:53 CEST 2015

[Petter Reinholdtsen]
> Hei.  Jeg trenger hjelp med scriptet som gjør videofiler klar for
> publisering på Frikanalen.  Det ligger i videogruppens svn-repo,

Nå ligger det i git, som tidligere nevnt her på lista.

> Scriptet tools/gen_frikanalen_video.pl ser slik ut nå, men
> lydnormalinseringen ser ikke ut til å fungere.  Noen som har tips til
> hva som kan gjøres for å fikse normaliseringen?

Jeg fikk hjelp fra Dave Noble på #frikanalen, og har nå sjekket inn en
ny versjon av scriptet som jeg tror fungerer bedre.  Det bruker
normalize-audio som tidligere, og normaliserer til -18dbfs.  Jeg ga opp
melt til normalisering av lyd, da jeg ikke fant en oppskrift som
fungerer.

Jeg er dermed et steg nærmere å automatisere opplasting av nye
NUUG-innslag til Frikanalen, og har tenkt å laste opp en haug med
Makercon-foredrag så snart jeg rekker det.

--
Happy hacking