[NUUG video] EFN-videoer til Frikanalen

Thomas Gramstad thomas at ifi.uio.no
Wed Mar 4 17:56:33 CET 2015

Fikk ikke svart på alt:

On Wed, 4 Mar 2015, Thomas Gramstad wrote:

> [...]

Det har nok ikke EFN kapasitet til.

Stallman har jo sine egne lisenskrav.

De andre tingene fra EFNs kanaler vil ha fri lisensiering i form
av en CC-lisens, men mye av det er nok ikke utstyrt med lisens i
utgangspunktet. Det enkleste er å samme lisens for alt (unntatt
Stallman som går utenom, men som fortsatt har en relativt fri
lisens, han opererer vel med fri uendret distribusjon, men
tillater ikke kreativ gjenbruk/remixing såvidt jeg husker).

Tenker vi kan si at alt fra EFNs egne kanaler som ikke er
Stallman har CC-SA lisens.

Det fra Drammensbiblioteket, Datalagringsdirektivet.no osv. må
nok diskuteres lisens med de nettstedene/institusjonene. Jeg kan
undersøke det.

Thomas