[NUUG video] EFN-videoer til Frikanalen

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Mar 5 06:46:50 CET 2015

[Thomas Gramstad]
> Det har nok ikke EFN kapasitet til.

OK.  Det dere må gjøre, da ingen i NUUG har tilgang på informasjonen, er
å oppgi meta-informasjon om filmene, dvs. tittel, hvem som har filmet,
mikset, tatt opp lyd, presentert og organisert der det er aktuelt.
Her er aktuelle felt og eksempler:

  title=Radioamatørenes sporingssystem
  presenter=Øyvind Hanssen
  date=2009-03-17
  place=Oslo
  venue=Høgskolen i Oslo
  url=http://www.nuug.no/
  organizer=Petter Reinholdtsen
  introduction=Petter Reinholdtsen
  email=sekretariat at nuug.no
  aspect=4:3
  camera=Stian Hübener, Hans Petter Fjeld
  videomixer=Ole Kristian Lien
  sound=?
  spokenlanguage=no

> Tenker vi kan si at alt fra EFNs egne kanaler som ikke er
> Stallman har CC-SA lisens.

OK.  Da avventer jeg resten.  Veldig bra om det ikke er begresning for
kommersiell bruk, så slipper vi å risikere en diskusjon om Frikanalen og
NUUG er kommersielle eller ikke.

> Det fra Drammensbiblioteket, Datalagringsdirektivet.no osv. må nok
> diskuteres lisens med de nettstedene/institusjonene. Jeg kan undersøke
> det.

Jeg tror som Odin at det er lurt at EFN har eget medlemskap i Frikanalen
(koster ca 1000,- i året), og sender under eget banner, men skal uansett
se på om vi i NUUG kan hjelpe til å få videofilmene klar for sending.

--
Vennlig hilsen