[NUUG video] Kan noen få gen_frikanalen_video.pl til å fungere igjen?

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Mon Mar 16 18:39:33 CET 2015

On 04. mars 2015 22:48, Petter Reinholdtsen wrote:

> For mange år siden ble det laget et script gen_frikanalen_video.pl som
> tok en fil med meta-info om et NUUG-opptak eller annen videokilde sammen
> med videofilen og laget et innslag klart til sending på Frikanalen.

Jeg mener å huske at det var Jarle Bjørgeengen som tok seg av det.

> Bakgrunnen er at jeg har tatt mot til meg og laget et script for å legge
> NUUG-innhold på sendeplanen til Frikanalen, og fyllt Frikanalens
> sendetid med NUUG-innhold (i all hovedsak medlemsmøter og TED-foredrag).
> Resultatet kan ses på <URL:http://beta.frikanalen.tv/guide/>, men det er
> mye repetisjoner da vi ikke har nok innhold til å fylle mange dager med
> unike innslag.  Men det er mange medlemsmøter som ikke er lastet opp til
> Frikanalen, så vi kan øke mengden innhold, og til det trengs det et
> script som tar seg av jobben med å lage sendeklare videofiler.

Jeg har fått med meg (ihvertfall en del) av det du har gjort og har stor
respekt for det du har fått til.

> [...]

>   % ./gen_frikanalen_video.pl -d -i Nina_Paley_tribute-to-EFF.m4v -m Nina_Paley_tribute-to-EFF.meta -o Nina_Paley_tribute-to-EFF.avi -b lib/graphic/tv-bg.png
<snip>
>   Cmd: ffmpeg -loop 1 -t 10  -i ./fk-temp-12881/startposter.jpg  -f image2 -f s16le -i /dev/zero -target pal-dv -vf "pad=420:576:0:0:black" -s 420x576 -y ./fk-temp-12881/startposter.dv
<snip>
>   Failed to execute system command inmain::gen_dv_from_png
>   %
>
> Noen som er i stand til å lage Frikanalen-videoer fra NUUG-opptakene?

Det som ser ut til å fungere er biten som da lager en jpg-fil basert på
teksten i meta-filen. Det som ser ut til å ikke fungere er den biten som
prøver å gjøre jpg-filen til en dv-fil slik at den kan dyttes foran den
egentlige videoen.

Jeg lagde noe slikt uten at jeg viste om at Jarle gjorde noe lignende,
det ligger på wikien http://wiki.nuug.no/grupper/video/intro
Den bruker "image2raw"[1] istedet for ffmpeg til å gjøre den biten. Er
det kanskje mulig eller en fordel å bytte ut den biten av kode med
image2raw?

Forøvrig, sjekket det er jpg-filen finnes og ser OK ut?

-- Hans-Petter

 - 1 - http://ccrma.stanford.edu/planetccrma/man/man1/image2raw.1.html