[NUUG video] NUUGs videor på youtube og CC-BY

Hans-Petter Fjeld atluxity at 1kb.no
Tue Oct 13 19:22:17 CEST 2015

Hei folkens,

NUUG har lyst til å ha sine videoer på youtube for å øke synligheten.

Utfordringen som gjør at jeg sender denne mailen er at youtube kun lar
oss merke videoen som CC-BY, mens vi i video-gruppa tidligere har
bestemt oss for å gi ut videoene som CC-BY-SA.

Noen forslag?

Fra det jeg vet om lisensiering av videoer, så kan man merke media med
to forskjellige lisenser, men i såfall kan man gå ut fra at den frieste
av de to er den som gjelder. Så et forslag er å ikke merke videoe som
CC-BY, men youtube-standard, også skrive CC-BY-SA i description og i
selve video-formatet. Det er ingen god løsning, føler jeg :\

-- HP