[NUUG video] Cron <root at video> test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --report /etc/cron.daily ) (fwd)

Salve J Nilsen sjn at pvv.org
Wed Aug 21 01:07:24 CEST 2019

Restart icecast2 etter at loggene roteres, så bør feilmeldingen gå bort. Dette
er fordi en rename (fra error.log til error.log.1) ikke lukker evt. åpne
filehandles (=aktiv skriving) for fila. Ved å restarte prosessen som skriver
til fila, så tvinger du at alle filehandles lukkes og at ny loggfil
opprettes, og da vil den gamle fila ikke endre seg lenger. Etter restart så
kan man altså komprimere fila uten å riskere feil som denne.

- Salve

Thomas Gramstad said:

> Hei,
>
> Denne feilmeldingen har nå kommet en gang i uka i 5-6 uker.
>
> Jeg har prøvd å kontakte forskjellige personer om dette, men det
> er ingen som gidder å svare.
>
> Jeg er usikker på veien videre.
>
> Thomas

#!/usr/bin/env perl
sub AUTOLOAD{$AUTOLOAD=~/.*::(\d+)/;seek(DATA,$1,0);print# Salve Joshua Nilsen
getc DATA}$"="'};&{'";@_=unpack("C*",unpack("u*",':50,$'.#    <sjn at foo.no>
'3!=0"59,6!`%%P\0!1)46%!F.Q`%01,`'."\n"));eval "&{'@_'}";  __END__ is near! :)