[NUUG video] NUUG Live?

post at frikanalen.no post at frikanalen.no
Fri Oct 16 21:59:46 CEST 2020

Se bort fra spørsmål to. Vi tror vi får til en løsning. Og først må vi
få filene til å spille på mobil før problemet blir reelt. Vi satser på
CMAF med h.264 i bunn og HLS- og MPEG.Dash-manifest som peker på det.
Også standard HTML5 Video-tag kan brukes som avspiller. Estephan
understreker at vi må se til at rene åpne løsninger også er i pakka.
Erik og jeg lagt til litt spøkefullt at hvis vi vil at Frikanalen ikke
skal fungere på Apple og Windows, kan vi skjule HLS-manifestet på
nettsiden til Frikanalen ;+) Hadde jo vært kjekt å kommet i den
posisjonen at vi kunne påvirke brukere til å unngå de verste
overvåkingsverktøyene ;-)

Ola