[NUUG video] Gratulerer med første offisielle sending på kabel

post at frikanalen.no post at frikanalen.no
Tue Sep 1 22:07:24 CEST 2020

Snart er dagen over og jeg gratulerer NUUG og styret i Frikanalen med
gjennombruddet. Det er gjort en kjempeinnsats for å komme på kabel og
Nuug ga den beste presentasjonen vi kunne få til på åpningsdagen. Jeg må
beklage overfor Nuug at vi ikke annonserte åpningen. Det kokte bort i de
andre oppgavene. Så får vi heller ha en offisiell lansering senere.
Kanskje med kulturministeren Raja, forhenværende kulturminister Giske
som realiserte kanalen på RiksTv og forhenværende kulturminister
Huitfeldt som iverksatte formidlingsplikten? Og hele kulturkomiteen fra
2001-2005 som besluttet at Norge skal ha en åpen kanal?

Håper dagen også har vært fin for NUUG og at den har inspirert NUUG til
å legge ut masse innhold. En idé kan være å programmere sendeflaten med
innhold på et bestemt tidspunkt og skape forutsigbarhet for den aldrende
befolkningen med databakgrunn som om stunder setter seg ned foran tv'en
for å slå ihjel tid :-)

:-)la