[NUUG video] Klarering av innhold

Thomas Gramstad thomas.gramstad at ub.uio.no
Wed Sep 2 15:29:46 CEST 2020

Hei,

Det er flott at Peter tar på seg å sjekke dette ene
enkelttilfellet.

Men jeg må påpeke at NUUG ikke driver med rettighetsklarering, og
hverken har kapasitet eller juridisk kompetanse til å påta seg
oppdrag om det for hverken Frikanalen eller andre.

Jeg postet en liste med etablerte nettsteder for
fribrukslisensiert musikk, men utover det må den enkelte
publisist/kanal/gjenbruker av materiale foreta sin egen sjekking
av/med redaksjoner for nettsteder, innholdsprodusenter, skapere
osv.

Generelt kan man stole på merking av kilden med f eks Creative
Commons-lisens.

Mvh,

Thomas Gramstad