[NUUG video] Klarering av innhold

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Sep 3 09:59:22 CEST 2020

[post at frikanalen.no]
> I videoen https://forrige.frikanalen.no/video/625738/ tror jeg vi kan ha
> et mer risikabelt tilfelle etter 13'22''. Der er det så vidt jeg kan se
> ikke en gang pretendert at musikken er i det fri. Musikeren er heller
> ikke oppgitt. Etter 13'31'' kommer det sponsorplakater. Det utfordrer
> det ikke-kommersielle prinsippet til Frikanalen som er grunnlaget for
> must carry på distribusjon og kontribusjon og for at vi havner på den
> ukrypterte pakken til Telenor og Telia. Foreslår derfor at dette
> innholdet krysses av som filler.

Ja, her kan det se ut som jeg har bommet.  Jeg lastet opp
Debconf16-innholdet i bulk uten å se igjennom _alle_ presentasjonene (så
gjennom ganske mange, og alle jeg sjekket brukte ikke musikk), og har
ikke fått med meg at det ble brukt musikk her.

Jeg fant innslaget som spilles av ved avslutningen som
informasjon om musikken, som ikke nevner noe om at den er i det fri.
Har spurt Valessio Brito om status for musikken, men inntil videre bør
den nok ut av rotasjonen og kanskje til og med avpubliseres.  Innslaget
har jo ikke noe faglig innhold som virker relevant i dag, så i mine øyne
er det ikke noe tap.

--
Happy hacking