[NUUG video] Streaming av foredrag - hvordan?

Leder Mensa Norge leder at mensa.no
Fri Sep 11 15:06:30 CEST 2020

Hei.

Jeg snakket nettopp litt med Peter Hansteen, etter at jeg hadde blitt gjort
oppmerksom på at vi har fått assistanse fra dere i hvert fall i 2011 (ref.
https://www.nuug.no/pub/video/published/mensa/)

Hvert år arrangerer vi et landstreff, med div. foredrag. Det er ønskelig om
vi kan tilby streaming av de foredragene til medlemmer som av forskjellige
grunner ikke kan delta på arrangementet. Vi rekker nok ikke få noe slikt på
plass til årets landstreff, men det er noe som muligens kan ordnes til
neste års treff.

Har dere noen tips, triks o.l. for hvordan gjennomføre streaming / opptak
på en grei måte? Man vil vel fort trenge noe hardware/utstyr, noe
programvare som gjør enkoding, streaming osv.?

Med hilsen / Best regards

Eivind Olsen
Leder Mensa Norge
leder at mensa.no