[NUUG video] [rt.nuug.no #27611] Teknologihuset 2.0 og Rebel åpner i september.

Thomas Gramstad thomas.gramstad at ub.uio.no
Tue Aug 24 13:00:40 CEST 2021

On Tue, 24 Aug 2021, Petter Reinholdtsen wrote:

> (reduserer mottakslisten til nuug-lister, inn med video at nuug)
>
> Jeg stakk innom Teknologihuset i går, og det ser jo lovende ut.

Enig -- veldig lovende.

> Spurte om skap til lagring for NUUG, og det mente sjefen der
> skulle være mulig å få til.

Den saken har jeg allerede jobbet lenge med, siden den første
befaringen før sommeren der vi var 4 stykker og som jeg har
referert fra til aktive, også med lenke til bilder fra lokalene.

Det første svaret fra Rebel var at det ikke var plass til et eget
skap i Teknologihuset, men vi kunne spørre Javabin, som har eget
kontor, om vi kunne ha et skap hos dem. Javabin svarte at de
skulle behandle det til høsten, og det gjorde de for et par dager
siden. Kontoret deres har ikke plass til et ekstra skap, og det
er dessuten låst når de ikke er der selv. Men lederen i Javabin
er også styremedlem i Rebel, og han skal ta opp saken om
skap-løsning for communities med styret i Rebel.

> Det var lite AV-utstyr koblet opp i auditoriene og møterommene,

Men det kommer mer (ifølge befaring før sommeren).

> så det er uklart for meg hvor egnet de vil være for å koble opp
> NUUGs videoutstyr, men de virket interessert i innspill og
> hjelp, så jeg tror det vil være lurt om David oppretter kontakt
> i disse dager for å dra det i retningen vi trenger før kabler
> og utstyr blir montert.

David var med på befaringen før sommeren og fikk stilt en del
spørsmål da, og er allerede på saken. Jeg minner også om at Rebel
har en egen kinosal med 70 behagelige seter i Colosseum-stil
(nedadgående høyde mellom radene), og David så også på og stilte
tekniske spørsmål om utstyret forbundet dette rommet.
Ta gjerne kontakt med David for å sammenligne notater og koordinere.

> Planen er å gå igang med aktivitet i september og åpne
> utestedene samt full drift i oktober.

Ja, åpningsfest i oktober.

> Fant dog ikke de øvrige tre NUUG-erne som var meldt inn til
> arrangørene.

Jeg er ikke kjent med at tre andre NUUG'ere var påmeldt
arrangementet. Derimot hadde NUUG fått reservert 4 plasser til
arrangementet. Jeg er ikke kjent med at noen gjorde krav på de
andre plassene.

Thomas