[NUUG video] Sende inn video av september-foredraget til Frikanalen

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Sep 15 10:14:58 CEST 2022

[Malin Bruland]
> Tusen takk, Petter.
>
> Logget du inn med ssh og rsyncet videoen over?

Jeg logget inn med ssh og brukte 'wget' for å laste ned, ja.  Har du
fikset bruker på video at nuug.no?  Hvis ikke bør drift@ kunne hjelpe deg.
Sikkert lurt å få OK fra videogruppeleder David først.

> Er en slik .meta-fil kun en text-fil med informasjon, eller hvordan
> fungerer den?

Jepp, det er en enkel felt=verdi-tekstfil med nøkkelinfo om hvert
opptak, tittel, kameramann, intro, foredragsholder, beskriver etc.  Vi
hadde script som spiste denne sammen med råfilmen og laget introskjerm,
klippet bort start og slutt, og så videre.

--
Happy hacking