[NUUG video] Oppdatering: https://www.youtube.com/@nuug

Thomas Gramstad thomas.gramstad at ub.uio.no
Mon Mar 13 22:23:17 CET 2023

Hei,

I gamle dager hadde Youtube-kanaler en tegnsalat-adresse,
fx slik:
https://www.youtube.com/channel/UC8wTCAS8UmAegAkU4BA4LJw

Dette er den gamle adressen til NUUGs Youtube-kanal, og
den virker fremdeles.

MEN: For snart et år siden innførte Youtube en forenkling
av alle navn/kanal-adresser.
Etter forenklingen kan NUUGs kanal-adresse oppgis slik:

https://www.youtube.com/@nuug

Som er mye enklere å fortelle til folk.

Jeg ser at tegnsalat-adressen fremdeles brukes på nuug-web,
og blir også gjenbrukt i nye medlemsmøte-tekster. Antagelig
brukes den også i andre kanaler og dokumenter fra NUUG.

Jeg sender denne eposten til Drift, Arrangement og andre
for å oppmuntre til å ta i bruk den nye, forenklede adressen.
Inkludert å oppdatere malene man bruker til dokumenter og
meldinger.

Kanskje også noen i Drift kan foreta en global oppdatering
fra tegnsalat-adressen til den nye, enkle adressen for hele
nuug-web?

Har vi noe skript for en slik global oppdatering?

Thomas