[NUUG kart] OSM med norske byer

Espen Talberg espental at gmail.com
Mon Jun 4 08:45:48 CEST 2007

Knut Arne Bjørndal wrote:
> Slik jeg leser http://www.ssb.no/include/copyright.html så er det et
> krav til kildereferanse på alle steder dataene brukes. Det er litt
> tvilsomt å legge slike data inn i OSM siden det ikke er noen garanti
> for at en referanse i datakilden blir med i resultatet.

Den er grei.

> Kan du også sette population= etter dataene på wikipedia? Det er
> lettvint når dataene først er der, og kan gi bra effekter hvis
> renderingsmotorene begynner å bruke det.

Etter å ha sett litt nøyere på dataen som presenteres på wikipedia så
tror jeg ikke disse er brukbare heller. SSB er stort sett satt som
referanse.

Jeg venter noen dager til med å sende inn byene. Dersom det dukker opp
en kilde med innbygger data som vi kan bruke så ville det vært flott.

Hilsen
Espen Talberg