[NUUG kart] Høring om prising av kartdata

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Tue Oct 23 14:08:32 CEST 2007

Utmerket om noen her lager en høringsuttalelse. Men, jeg vil også peke
på at det vi gjør med OSM også bidrar i riktig retning. Se f.eks.
http://www.economist.com/business/displaystory.cfm?story_id=9916519
hvor The Economist med henvisning til OSM mener Nokia har betalt
overpris for Navteq.

Dessuten kan OSM etterhvert bidra til at Kartverket etterhvert tar til
fornuften på samme måte som Lovverket ble gjort gratis tilgjengelig
etter aksjonen Norges LoWWWer i 1994. Se
http://www.w3.org/People/howcome/NorgesLoWWWer.html

Som punkerne skrev på husveggene for 30 år siden: "Det er håpløst, og
vi gir oss ikke!"

Bernt

Bernt Marius Johnsen
"Nå er det mer enn nok!"