[NUUG kart] CIA_Coast_and_Lake_Import ?

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Fri Sep 14 17:12:54 CEST 2007

Magne Mæhre wrote:

> Det går sikkert bra, men bare for å få det inn med teskje --   Er det
> kystlinjen _fra_ 65N og til russergrensa du legger inn, eller er det
> også kystlinje lenger sør?
>
> ...og hvilke innsjøer er det som legges inn?  Bare de over en gitt
> størrelse, eller nord for en eller annen breddegrad ?
>
> --Magne

Det går litt nedover i 64, 64 er litt fa og til. Tok og manuelt slettet
der jeg viste at det var kyst. Ingenting syd for Trondheimsfjorden er
importert, og kommer ikke til å bli importert.

Problemet med å gjøre alt i et jafs, og finne hvor det er kystlinje,
krever mer GB minne i JOSM enn jeg har. Og det hadde også kreved å jobbe
med en offline sett med data fra planet.osm, som ikke er så lurt.

Jeg holder nå på å gå langs kysten å rydder opp. Er kommet forbi Alta og
beveger meg sydover...

_Vannene_
De vannene som var i CIA WB2 la jeg også inn, med untak av de jeg fant
på tiles at home. (slettet de før jeg lastet opp.) Det er de store insjøene
som lå der, men det var ikke helt konsekvent. En rekke med like store
insjøer vedsiden av hverandre langt inn på vidda, var det bare en som
var tegnet inn.

Det var for ille og ikke laste dem opp, når det de ikke var lagt inn fra
andre kilder.

Jeg har noen vann lengre syd som jeg skal legge inn. (syd for 60N) Noen
ligger der fra før, som. eks. Bygglandsfjorden.  Men dette er ALLE vann,
ingen kystlinje. Områdene hvor PGS var mangelfull på Sørlandet, bl.a.
Lista, som hadde ingen kystlinje, har jeg tegnet opp for hånd for lenge
siden.

_rendring_

De tiles  som ba om rendring på 2007-09-09  er nå kommet fremst i
køen... så endringer burde snart vises på z12-z17.

--
Mike