[NUUG kart] 80 000 stedsnavn i Norge

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Mon Sep 17 23:41:10 CEST 2007

Petter Reinholdtsen wrote:
> [Michael Eric Menk]

> Apropos dette.  Har du fått med deg
> <URL:http://osdir.com/ml/gis.openstreetmap/2005-12/msg00100.html>?
> Kanskje noe som bør importeres?
>
> Vennlig hilsen,

Er det turist hytter bl.a. Eller andre hytter. Tror det ikke er tag for
disse i OSM, men det kan jo foradres.

Det noen store turistforenings hytter i denne listen. Men dette er en
liste som jeg tror ikke skal importeries rått.

Jeg kan jo nevne, at på samme kordinat som på Mandalselva, så var det
oppført en kirke, som brant ned for 197 år siden. I tillegg var jo
koordinatene feil, både på den gammel kirken, hvor gammle E18 går
igjennom, eller den nye kirken fra 1st. 1/2 av 1800-talet.

Det er også oppført kommune, som ble sammenslått til Mandal kommune i 1964.
--
Mike