[NUUG kart] Import av overnattings-steder, aktiviteter og el-foretninger (Was: 80 000 stedsnavn i Norge)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Sep 18 00:10:32 CEST 2007

[Michael Eric Menk]
> Er det turist hytter bl.a. Eller andre hytter. Tror det ikke er tag for
> disse i OSM, men det kan jo foradres.

Jeg vet ikke mye mer enn det jeg skrev da jeg fikk disse punktene
donert, dvs at de inneholder overnattingssteder, aktiviteter og
elektriskforetninger.  Foreslår at du tar kontakt med vedkommende i
tilfelle han vet mer om innhold og kvalitet.

> Det noen store turistforenings hytter i denne listen. Men dette er
> en liste som jeg tror ikke skal importeries rått.

Hvorfor ikke?  Hvis den importeres så kan vi ta redigering og
korrigering via OSMs verktøy.

> Jeg kan jo nevne, at på samme kordinat som på Mandalselva, så var det
> oppført en kirke, som brant ned for 197 år siden. I tillegg var jo
> koordinatene feil, både på den gammel kirken, hvor gammle E18 går
> igjennom, eller den nye kirken fra 1st. 1/2 av 1800-talet.
>
> Det er også oppført kommune, som ble sammenslått til Mandal kommune i 1964.

Jeg antar det du forsøker å formidle er at listen inneholder feil.
Har du noen ide til hvordan disse feilene bør håndteres?

Vennlig hilsen,