[NUUG kart] 80 000 stedsnavn i Norge

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Sep 28 00:20:01 CEST 2007

[Dagfinn Topland]
> Jeg er ny til dette her

Velkommen. :)

> og har forsøkt meg med denne Java plug in saken uten suksess. Derfor
> legger jeg ved en større fil med en del kjøre ruter i sør
> Norge. Håper at dette kommer en god sak til nytte. Jeg vet haukeli
> fjell er ferdig, og den ruten jeg har lagret flere ganger går via
> omkjørings veien over Dyrskar.

Jeg er litt usikker på hva slags fil dette er snakk om.  Mime-typen er
bare application/octet-stream, og filendingen .gtm fortalte meg intet.
Er det GPS-punkter?  I så fall bør den konverteres til GPX-format og
lastes opp ved hjelp av <URL: http://www.openstreetmap.org/traces >.
Det kan gjøres uten java, etter at du har registrert deg hos
OpenStreetmap.org Hvis det er noe annet, så vet jeg ikke hva som skal
gjøres med den.

> Er det noen på Sørlandet som har anledning og tolmodighet til å gi meg en
> innføring i hvordan man redigerer kartene kan de heller ta kontakt da jeg
> synest dette er en bra sak som det er verd å støtte fult ut.

Holder til i Oslo, så der må jeg melde pass. :)

Vennlig hilsen,