[NUUG kart] Fylkesveinumre (var Re: tertiær- eller sekundærvei?)

Helge Hafting helge.hafting at aitel.hist.no
Wed Apr 2 14:44:20 CEST 2008

Steinar Hamre wrote:

> Når flere fylker har FV541 så betyr det (i praksis) at
> det er en og samme veg som krysser en fylkesgrense. (Jeg har
> ikke sett noe eksempel på noe annet.)

For et eksempel på noe annet:
http://no.wikipedia.org/wiki/Spesial:Prefiksindeks/Fylkesvei_330
Dette fylkesveinummeret brukes i
Oppland, Hedmark, Rogaland og Møre og Romsdal.

Eller hva med
http://no.wikipedia.org/wiki/Fylkesvei_1
som fins i 15 fylker.

Burde vi bruke is_in=fylkesnavn på slike veier?

Helge Hafting