[NUUG kart] Tegne av Yahoos satellitt bilder

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Thu Apr 3 08:58:24 CEST 2008

Hei,

du kan bruke en hvilken som helst kilde til å bidra til OSM,
satelittbilder, flyfoto, gps tracking, din egen kunnskap ("jeg vet det
går en rett vei fra det krysset til det andre"), oppmåling med linjal
og vinkel, whatever. Den eneste betingelsen er at grunnlagsdataene
enten er dine eller er fritt tilgjengelig til formålet. F.eks. landsat
og yahoo (tror jeg) satelittbilder er ok, men bildene på
http://www.norgeibilder.no/ ikke er det.

Lykke til med kartleggingen!

Bernt

On 03/04/2008, Georg Kohmann <gkohmann at hotmail.com> wrote:

>  Hei,
>  jeg er helt fersk med dette men liker å farte rundt med GPS og er litt
> hekta på kart og slikt, og har lyst til å bidra :-)
>
>  Så til spørsmålet:
>  Jeg har lagt merke til områder i Potlatch-Edit hvor noen har tegnet en
> mengde veier uten å tagge dem. Noen steder mangler det veier, mystisk nok
> der hvor yahoo-satelittbilder viser en stor sky. Er dette normal
> fremgangsmåte? Å tegne av veier direkte fra satellittbilder?
>
>  mvh
>  Georg

Bernt Marius Johnsen