[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Wed Dec 10 11:20:39 CET 2008

Jeg er ikke helt komfortabel med "alpine_hut". Den ser ut til å ha
sterke konnotasjoner i Alpene. Vår turistforeningshytter (ikke bare
DNT sine men også de lokalt drevne hyttene som f.eks. TT og KNT har)
er betraktelig mer variert. Fra nesten-hotell som Gjendesheim til
betjente hytter uten strøm og innlagt vann som Fanaråkhytta til de
ubetjente hyttene som både kan ligge i fjellet og ved sjøen (ikke
spesielt alpint over KNT's Imarbu 5 m.o.h).

Videre har vi andre hytter som drives av fjellstyrer o.l., NTNUI's
koier og svenskenes "Rastskydd" som man finner en del av i Sylene. Det
siste er vel det som kalles "shelter" Map Features (eller propsals).

Jeg har en følelse av at vi trenger et system på dette her i Norge.
Kan gjerne bruke eksisterende tags, men vi trenger sannsynligvis noen
nye også.

Bernt Marius Johnsen
"Melius vivit qui remigat"