[NUUG kart] Øyer i vann

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Mon Dec 22 12:12:51 CET 2008

2008/12/22 Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>

> Jeg tror indre way må tagges.  Har ved et par anledninger rettet feil på
> øyer i Tyrifjorden og der mener jeg å huske at det ikke ble rendret av
> Mapnik hvis det ikke var tagget.  Jeg synes forsåvidt at det er greit.
> Ways uten tagger er vel egentlig ikke så bra.

Indre way må ikke tagges, det er definitivt ting som rendres nå med "blank"
indre way. Så lenge osm2pgsql er nødvendig for alle rendere som bruker
PostGIS (det er ihvertfall alt som bruker mapnik og mapserver), bør man nok
ta hensyn til at denne er litt buggy. Så vidt jeg har klart å finne ut,
betyr det at:

 - Indre og ytre veg går motsatt veg
 - Indre veg tagges passende, dersom det kun er et hull, bruk samme tag som
på ytre

Da har man sikret seg i de fleste tilfeller.

Jeg synes ikke dette er noen tilfredstillende løsning, og dersom noen har
lyst til å kode på noe OSM-ting, så vil jeg få anbefale osm2pgsql :-)

 - Gustav